A Pécsi Tudományegyetem felmérte a magyarok utazási kedvét

Az országos reprezentatív kutatásból kiderül, hogy a magyarok belföldi utazásokat terveznek a jövőben- derült ki többek között a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közös felméréséből.

A kutatásban Pécs, mint márka értékelésére, a város vonzerejének helyi és országos szintű megítélésére voltak kíváncsiak.
 
Pécs

A kutatás Pécs új arculatának kialakításának céljából és a városmarketing stratégia támogatása miatt készült el. A reprezentatív kutatást Pécsen 600 fő, országosan pedig 1000 fő töltötte ki.
 
Az országos felmérésből kiderült, hogy a magyarok a jövőben sokkal többet terveznek belföldön utakat. Úticéljaik között természethez, vízparti nyaralásokhoz és városlátogatáshoz kapcsolódó helyek szerepelnek.
 
A kitöltők körében a Debrecen, Szeged, Pécs a legismertebb vidéki város, addig Eger, Debrecen, Veszprém és Pécs a leglátogatottabb.
 
Kiderült az is, hogy a Széchenyi tér és Dzsámi a legismertebb pécsi jelképek, valamint kiemelkedik még a TV-torony és Mecsek. Az új jelképek közül ma még nem számítanak ikonikus épületeknek pl. a Kodály Központ vagy a Tudásközpont.
 
A legtöbb megkérdezettnek a pécsi márkák közül a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi kesztyű jutott eszébe. A legismertebb Pécshez kötött személyiségek pedig a Zsolnay család és Victor Vasarely.
 
BG
Forrás: MTI
Fotó: Pexels.com