Van olyan osztály is, ahol idén ötből négyen megbuktak

"Pécs Az egy-egy iskolában kialakuló bukási arány nem magát az intézményt, még kevésbé a tanárok munkáját minősíti - vélik a szakemberek.
A háttérben legtöbbször a tanulók szociális-családi háttere áll.


Mint Róna Géza a pécsi önkormányzat oktatási osztályának munkatársa jelezte, a buktatáshoz való "viszony" alapvetően nem változott az utóbbi években, azaz számszerűleg nem lett sokkal több vagy kevesebb, ám az egyes intézmények közötti szórás markánsabb lett.

- Vannak osztályok, ahol szinte ismeretlen a bukás, sok helyen 2-3 százalék az átlag, de bizony akadnak olyan szakiskolák is, ahová szinte csak úgynevezett "problémás" fiatal jár, és nem ritka az akár 80 százalékos buktatás sem. Mindezek ellenére azt hiszem fontos hangsúlyozni, hogy a bukások száma nem az iskolát vagy a tanári gárdát minősíti, hiszen tudom, hogy esetlegesen egy 60 százalékos bukás ellenére is több tanári energiát igényel az osztály, mint egy olyan társaság, ahol a gyerekek motiváltak, szeretnek tanulni, és mellesleg a szülők is megkövetelik tőlük. "

(Forrás: www.dunantulinaplo.hu)